

Hans Robert Eisenhauer
Mint a ZDF-ARTE comissioning editor-ja, az ARTE helyettes programigazgatója és a Tematikus Esték vezetôje, Hans Robert 1992 óta olyan produkciók létrehozásán dolgozott amelyek Oscar- és Sundance-díjat nyertek. Volt a Berlin Filmalapítvány igazgatója, valamint az Európai Filmakadémia tagja, amelynek alapításában is részt vett 1988-ban. Jelenleg a Ventana-Film GmbH-t vezeti: legutóbbi, német-szír koprodukcióban készült filmjük, a „Return to Homs” 2013-ban debütált az IDFA-n, és 2014-ben elnyerte a Sundance FIlmfesztivál legjobb dokumentumfilmnek járó nagydíját.

Leena Pasanen
A finnországi születésû Leena Pasanen rendszeresen dolgozott szakértôként és oktatóként számos képzési programban az EDN-nél, illetve a Discovery Campus, az EURODOC és a Television Business School intézményeknél. Az EURODOC-on diplomázott, valamint a Hot Docs nemzetközi tanácsadó bizottságának tagja. Az IDFA vezetôségi tagja, továbbá számos nemzetközi fesztivál zsûritagja, pl.: Sundance és IDFA. 2011 májusa óta a budapesti Finn Intéze, a Finnagorat igazgatója.

Ferenczi Gábor
Film- és televíziós rendezôi diplomáját a Színház és Filmmûvészeti Fôiskolán szerezte 1984-ben, Fábry Zoltán kezei alatt. Dolgozott független rendezôként, forgatókönyvíróként, szakmai tanácsadóként, színészként, producerként, illetve 1984 és 1988 között a Balázs Béla Stúdió vezetôségi tagja volt. Több hazai egyetem professzora: ELTE Filmelmélet és filmtörténet, Budapesti Kommunikációs és Üzleti Fôiskola, Moholy-Nagy Mûvészeti Egyetem, Színház- és Filmmûvészeti Egyetem.

Gelencsér Gábor
Az ELTE BTK Mûvészetelméleti és Médiakutatási Intézet Filmtudományi Tanszékének adjunktusa. 1961-ben született, magyar nyelv és irodalom - történelem szakon 1986-ban, esztétika szakon 1990-ben diplomázott. Doktori címét 2002-ben, habilitált doktoriját pedig 2008-ban szerezte. Olyan folyóiratok szerkesztôje és szerkesztôségi tagja volt, mint a Filmvilág, Filmkultúra, Metropolis vagy a Filmtett. Öt monográfiát, több mint 200 tanulmányt, kritikát és cikket publikált különbözô magazinokban, filmlexikonok cikkelyeit írta, és több film-témájú könyvet szerkesztett. 2007-ben Balázs Béla-díjjal tüntették ki.

Fignár Anna
Fignár Anna az ELTE Filmelmélet és filmtörténet szakán szerezte a diplomáját.Szakmai gyakorlatát a Ludwig Kortárs Mûvészeti Múzeumban és a Budapest Film Kft-nél töltötte. 2012 óta a méltán népszerû Kinoflow filmklub szervezôje. Jelenleg az ELTE Film szak mesterképzésén vesz részt, valamint rendezô asszisztensként dolgozik.

Dorota Roszkowska
Born in 1960, she lived in Holland for many years where she worked in the audiovisual industry. From 1997 to 2002 she worked as Commissioning Editor in the cultural department of TVP2 at Polish Television where she dealt with co-productions for the European Cultural Channel ARTE. Under her editorship many documentary films, international debate panels and TV broadcasts were made and broadcasted in Poland and Europe. Dorota is the main producer at Arkana Studio and she also heads the Academy of Documentary Arts www.academyofdoc.eu organizing the international trainings and Dragon Forum pitching at the Krakow Film Festival.

Kerekes Péter
Kerekes Péter a pozsonyi Elôadómûvészeti Egyetem filmrendezôi szakán tanult, ahol a diploma megszerzése után oktatni kezdett. Dušan Hanák rendezôvel együtt részt vett a dokumentum- és fikciós filmes mûhely megalapításában. Bár eleinte a fikciós filmek rendezése iránt érdeklôdött, az Erik Groch szlovák költôrôl készült dokumentumfilm elkészítése után ezen mûfaj ragadta meg. Legutóbbi egész estés dokumentumfilmje, az Ako sa varia dejiny/A fôzés története számos nemzetközi fesztivál díjazottja (pl.: Hot Docs, Lipcse), és a rangos European Award Arte jelöltje 2009-ben.

Füredi Zoltán
Dokumentumfilm készítô és filmaktivista. A kulturális antropológia és videó-kommunikáció terén folytatott tanulmányai során rendezett rövid és egész estés dokumentumfilmjei számos nemzetközi fesztiválon vetítésre kerültek. A diploma megszerzése után folytatta rendezôi munkáját, valamint részt vett a Palantír Film Vizuális Antropológiai Alapítvány alapításában. 2002 óta tartó elnöksége alatt olyan projektek valósultak meg, mint az „Idegenek a kertemben” dokumentumfilm gyûjtemény, a DocuArt Filmmûvészeti Központ és a Dialëktus Fesztivál − egy európai dokumentum- és antropológiai filmeket bemutató budapesti filmfesztivál.

Vincze Teréz
Vincze Teréz az ELTE Filmtudomány tanszékének adjunktusa. 1999 óta a Metropolis filmelméleti és filmtörténeti folyóirat szerkesztôje, 2003 és 2009 között fôszerkesztôje. A MUOSZ Filmkritikus szakosztályának és a Filmkritikusok Nemzetközi Szövetségének (FIPRESCI) tagja.

Meggyes Krisztina
Meggyes Krisztina Dániában ismerkedett meg a filmkészítés alapjaival. Ezután a Színház-és Filmmûvészeti Egyetem Televíziós mûsorkészítôszakán tanult. Már ekkor egyértelmûvé vált, hogy elsôsorban a dokumentumfilm rendezésben érzi magát otthon, így tanulmányait az egyetem dokumentumfilm-rendezô mesterszakán folytatta. Azóta rendezôként, szerkesztôként sok dokumentumfilm és kisfilm elkészítésében vett részt. Legutóbb társrendezôként dolgozott egy Spektrum Televíziónak készült dokumentumfilm sorozatban. A 791. nap címû dokumentumfilmje megnyerte a 2014-es Budapesti Dokumentumfilm Fesztivál rövidfilmes szekcióját.

Elizabeth Wood
Elizabeth Wood a londoni DocHouse alapítója és igazgatója, amely szervezet célja a legkiválóbb dokumentumfilmek népszerûsítése és terjesztése. A DocHouse egész évben szervez nemzetközi dokumentumfilm vetítéseket, eseményeket és fesztiválokat a londoni mozikban. A Tate Modern, a London Film School, a Film London, a BBC és a National Film and Television School intézményekkel karöltve dolgozik a dokumentumfilmes képzések fejlesztésén, illetve a Grierson Trust támogatásával létrehozta a „Best of British” DocHouse Mesterkurzust.

Paul Pauwels
Paul 30 éves tapasztalattal rendelkezik az audiovizuális szakmában. Pályafutása nagy részében egyszerre vette ki a részét a gyártási, szervezési, illetve az oktatási feladatokból. 2007 és 2011 között a strasbourgi „European Television and Media Academy” igazgatója volt. 2012 márciusától 2013 májusáig a Congoo bvba vezérigazgatója, azóta vezetôje, producere és tulajdonosa a cégnek. 2013 májusa óta a „European Documentary Network” igazgatója. Jelenleg Koppenhágában és Brüsszelben él.

Forgács Péter
Forgács Péter (1950) Budapesten tevékenykedô média mûvész és független filmkészítô. Leghíresebb munkája a „Privát Magyarország” díjnyertes sorozata, amely az 1930-as, 40-es és 50-es években – amatôrök által – készített filmeken alapul. Számos nemzetközi fesztivál díjnyertese: Budapesten, Lisszabonban, Marseilles-ben. További elismerései: San Francisco Nemzetközi Filmfesztivál Golden Gate Díj 1998, Tribeca Filmfesztivál 2005, Prix Europa - Berlin, 1997-ben a legjobb európai televíziós dokumentumfilm díja. Kiemelkedô európai kulturális munkájáért 2007-ben a holland Erasmus-díjjal tüntették ki.

Varga Balázs
Varga Balázs az ELTE Filmtudományi Tanszék egyetemi adjunktusa. Modern és kortárs, magyar és európai játék- és dokumentumfilmek kapcsolatban publikál és oktat. A filmelmélettel és filmtudománnyal foglalkozó tudományos folyóirat, a Metropolis alapító szerkesztôje. Jelenleg folyó kutatásának középpontjában a rendszerváltás utáni magyar filmipar, valamint annak kulturális hatásai állnak.

Zurbó Dorottya
Zurbó Dorottya frissen szerzett diplomát az SZFE által indított DocNomads Nemzetközi Dokumentumfilm-rendezô Mesterképzés ösztöndíj programjában. Korábban az ELTE Filmtudomány szakán végzett. Filmjeit több alkalommal választották a Docnomads program reprezentatív alkotásai közé és számos hazai és nemzetközi fesztiválon bemutatták (Astra FilmFestival, Balinale, Doclisboa, Faludi, MAFSZ), ahol több elismerésben is részesült (Vasárnapi ebéd, A tükör mögött, Az elátkozott ház). Jelenleg független dokumentumfilm-rendezôként saját projektek megvalósításán dolgozik.

Irena Taskovski
Irena a londoni és berlini központú, független dokumentum- és fikciós filmeket gyártó és forgalmazó Taskovski Films Ltd. alapítója és vezérigazgatója. Szakmai tanácsadóként promóciós, marketing- és fesztiválszervezési stratégiákkal lát számos, az HBO Europe-hoz hasonló vállalatot és intézményt. Az alábbi fesztiválok zsûrijének volt tagja: Festroja Nemzetközi Filmfesztivál - Portugália 2005, Trieszt Filmfesztivál 2008, Krakkói Nemzetközi Filmfesztivál 2008, ZagrebDox 2009, Vilnius Nemzetközi Filmfesztivál 2011, DOK - Leipzig 2011, Puebla Nemzetközi Filmfesztivál 2012 Mexico, Visions du reel Nyon Switzerland 2013.

Oana Giurgiu
Filmek, Tv-mûsorok, videóklippek és események producereként Oana Giurgu óriási tapasztalatra tett szert. Jelenleg a Transilvania Nemzetközi Filmfesztivál (a kolozsvári fesztivált idén rendezik meg 13. alkalommal) és a Full Moon horror és fantasy Filmfesztivál (Biertan-ban, idén harmadik alkalommal) ügyvezetô igazgatója. A közelmúltban visszatért a dokumentumfilmek világába az ”ALIYAH DADA” (más néven ”From Romania to Zion/Romániától Zion-ig”) film rendezésével. Az Archidoc 2010 filmmûhely berkeiben készült alkotás a nagyszebeni Astra Filmfesztiválon debütál 2014-ben.

Szirony Szabolcs
1973-ban születtem Budapesten. 2006-ban diplomáztam a Mickolci Egyetem Kulturális és Vizuális Antropológia szakán. Itt ismertem és szerettem meg a dokumentumfilmezést. Különbözô budapesti szubkultúrákról készítettem filmeket, az utóbbi 10 évben pedig a mûfaj magyarországi megismertetésén dolgozom. Kilenc éve vezetek heti rendszerességû dokumentumfilm klubot. Közremûködtem a Dialektus, a Verzió és a Cinefest fesztiválokon. 2008-tól szerveztem az Elte TáTk ‘Ha érteni akarod a világot’ dokumentumfilm fesztivált. Jelenleg a Budoku - Budapesti Dokumentumfilm Fesztivál programigazgatója vagyok.

Thomas Ernst
ágó, utómunka vezetô, a Budapest Film Academy vezetô filmszerkesztôje, az EsoDoc és a Verzio DocLab oktatója. Munkásságához olyan produkciók köthetôk, mint a Zsigmond Vilmos operatôri kézjegyét viselô Bánk bán mozifilm, a Tiger Aspects London számára gyártott Mr. Bean rajzfilmsorozat, világhírû márkák és ügynükségek számára gyártott reklámok, rövidfilmek, zenei videók és dokumentumfilmek. A lehetô legkorábban bekapcsolódik minden projektbe, majd a rendezôvel és az operaôrrel karöltve létrehozzák azt az optimális munkafolyamatot, amely biztosítja a szerkesztési és posztprodukciós fázis gördülékenységét.

Konkol Máté
Másodéves vagyok a Budapesti Kommunikációs- és Üzleti Fôiskola Mozgóképkultúra és médiaismeret szakán. Nagyjáték- és dokumentumfilmes érdeklôdésem mellet zenei és írói terveket is dédelgetek.